Katalog Produk

eXpressign 2010 - Wireless Digital Signage Solution[20 Jun. 2010, 1:26:27]
HargaRp. 20.000.000
Jumlah Pesanan:
Cara PembayaranTunai
Kemas & PengirimanPAket Komputer Server Client
Negara AsalIndonesia

Keterangan

Kami menyediakan juga Paket Hardware lengkap dengan instalasi dan implementasi database dan content.

Harga Paket Server komplit = 15.000.000, -
Harga Paket Client komplit = 5.000.000, -

" Kami tawarkan melalui ` eXpressign digital signage` merupakan cara baru pasang iklan dan untuk memasarkan produk lewat iklan bergerak yang lebih murah dan efektif"

infonya mohon dibaca gan... yang lengkap ada disini.

Semakin meningkat kebutuhan dunia usaha untuk mengiklankan produknya secara efektif membuat pesatnya pertumbuhan teknologi di dunia periklanan.

` Digital signage` merupakan sebuah tampilan elektronik yang dipajang atau pasang iklan pada tempat umum dan menjadi sebuah media periklanan yang efektif

Media yang menggunakan " digital signage" masih sangat jarang di Indonesia, berbeda dengan di China memiliki " media display" yang jumlahnya mencapai 100 ribu unit. Ini merupakan produk baru untuk dunia periklanan atau advertesing. Selama ini di Indonesia, pengiklan lebih banyak memasang iklan di koran, majalah maupun melalui baliho, memasang iklan pada media bergerak yang interaktif jauh lebih menarik di dunia pemasaran. Sebab media semacam ini bisa lebih persuasif dan mampu membius penontonnya dibanding bila mereka melihat citra diam.

Sistemnya lebih mudah dibandingkan beriklan di televisi dan dana yang dibutuhkan juga lebih sedikit. Misalnya untuk 15 detik, pengiklan membayar Rp5 juta per bulan masa tayang.

Dengan dana sebesar itu, frekuensi penayangannya per hari lebih banyak dibandingkan di televisi, karena media ini khusus diperuntukkan bagi klient pasang iklan.

Digital signage ( From Wikipedia, the free encyclopedia)

Digital signage is a form of electronic display that shows information, advertising and other messages. Digital signs ( such as LCD, LED, plasma displays, or projected images) can be found in public and private environments, such as retail stores and corporate buildings.

Advertising using digital signage is a form of out-of-home advertising in which content and messages are displayed on digital signs with a common goal of delivering targeted messages to specific locations at specific times. This is often called " digital out of home" or abbreviated as DOOH.

The benefits of digital signage over static signs, in situations where changing signs are preferred over static signs, are that the content can be exchanged more easily, animations can be shown, and the signs can adapt to the context and audience, even interactively. Digital signage can offer superior return on investment compared to temporary and/ or promotional signs made from other substrates.

Digital signage is used for many different purposes and there is no definitive list. However, below are some of the most common applications of digital signage:

1. Public information – news, weather and local ( location specific) information, such as fire exits and traveler information

2. Internal information - corporate messages, health & safety, news, etc.[ 4]
Advertising – either related to the location the signage is in or just using the audience reach of the screens for general advertising

3. Brand building – in-store digital signage to promote the brand and build a brand identity

4. Influencing customer behavior – directing customers to different areas, increasing the dwell time on the store premises

5. Enhancing customer experience – applications include the reduction of perceived wait time in restaurant waiting areas, bank queues, etc., as well as recipe demonstrations in food stores

6. Enhancing the environment – with interactive screens ( in the floor for example) or with dynamic wayfinding